Postulat pluralizmu na rynku nadawców telewizyjnych



Jako mikroekonomista i redaktor naczelny czasopisma 'Wydawca Mediów" chciałbym zachęcić do poszanowania zasad demokracji i pluralizmu w mediach. Warto aby dociągnąć choćby do poziomu takich "tuzów" demokracji jak Włochy z postacią tamtejszego magnata Silvio Berlusconiego, kontrolującego 80 % rynku telewizyjnego. Nawet tam standardy prezentowania różnorodnych ugrupowań politycznych są inne.

Kilka słów o nas
"Wydawca mediów" to publikacja ekonomistów na rzecz pluralizmu rynku nadawczego w Polsce. Podobna sytuacja - dominacja określonych grup nadawczych- miała miejsce np. w Meksyku. Polska, by osiągnąć w rankingu EIU rating ustroju kwalifikujący ją do grona krajów demokratycznych, musi rozwiązać także sytuację na rynku mediów i zaniechać utrzymywania duopolu na rynku telewizyjnym - doszło do całkowitego zlikwidowania tego typu sytuacji w wielu krajach UE (por. casus Wlk. Brytanii i ok. 80 do 100 kanałów TV nadawanych naziemnie drogą cyfrową).

Postulat
Demokracja, demos- lud, krateo- rządzę, najbliższy polskiemu znaczeniu tego słowa termin to ludowładztwo. Jednym z głównych atrybutów tego ustroju jest możliwość wyboru władzy przez wolne i uczciwe wybory. Kampania wyborcza w polskiej telewizji jest nieco inna: dotychczas normą było prezentowanie dwóch, trzech, kilku komitetów wyborczych, podczas gdy w wyborach rejestrowało się znacznie więcej ruchów. Niektóre media prowadzą tego typu dyskusje polityczne w sposób sprzeczny z mechanizmami demokracji. Wiele ruchów, także tych startujących w minionych wyborach, zdolnych do zebrania podpisów na listach poparcia w przeszłości, jest nieobecne w mediach. Warto zaapelować o zmiany tego stanu rzeczy.

Komentarze

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ website nổi tiếng Mỹ là mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty